W obiekcie hotelowym zalecane jest zastosowanie systemu klucza generalnego z uwagą, że nie obejmuje on pokoi hotelowych. Wyjątkiem są małe obiekty (pensjonaty), które mają nie więcej niż kilkanaście pokoi. W większych obiektach łączy się na ogół oba systemy w następujący sposób:
- pokoje hotelowe - system elektroniczny;
- inne przejścia, gdzie wymagana jest kontrola dostępu i dostęp gości (SPA, wejście główne, sale konferencyjne, przechowalnia bagażu, szlabany) – system elektroniczny;
- pomieszczenia gospodarcze i administracyjne, gdzie wymagana jest kontrola dostępu i występuje rotacja personelu (magazyny żywności, magazynki na pościel, pomieszczenie recepcyjne) – system elektroniczny + system klucza generalnego;
- Pomieszczenia gospodarcze i administracyjne, gdzie kontrola dostępu jest wymagana, ale jest mało zmian stanu otwarte/zamknięte (pomieszczenia techniczne, szachty instalacyjne, wejście główne /jeśli nie jest zamykane na noc/, księgowość) – system klucza generalnego.
Więcej informacji na temat systemów Master Key